måndag 23 mars 2009

Upp till oss...

I fredags åkte våra snickare hem efter att nästan ha färdigställt åtagande 2, vi saknar fortfarande ytterdörrar (entré + tvättstuga), dessa ska komma med bud denna veckan, gissar att jag själv åker på att montera dessa, känns inget vidare när jag beställt den tjänsten, fakturan på åtagande 2 kom idag med och där är ju dörrmonteringen med, vet inte hur det är tänkt att lösas men det ger sig kanske senare i veckan???

Helgen gick en hel del tid åt till städning, vårt nyinköpta släp kom till användning direkt, tre fulla lass till returpunkten. Vi flyttade all takpanel och listverk från en lerig tomt in till huset, känns i kroppen än idag!

Ska vara ledig tors-fredag och påbörja panelsättning, hoppas att vi hinner riktigt långt i helgen, måste börja med elen med, jag har berhörighet att göra hela elen men då jag inte jobbat med det aktivt sedan 1989 håller jag mig till kabeldragning och montering av dosor och armaturer så får proffsen färdigkoppla och testa det hela!

Vår tanke är att uppdatera här så fort vi gjort något fram eller sned -steg ;-) dock så arbetar vi båda heltid så det blir nog mest på helger det mesta kommer att ske, såvida inte dörrarna kommer på plats så att man kan starta invändigt lite mera aktivt...

4 kubik med isoleringsspill sorterat och klart för transport till returpunkten.

Trädgårdssidan i skymmning, just nu funderar vi över hur vi ska placera samt vilken typ av belysning vi ska ha på utsidan av huset, lutar åt spottar i takfoten ovanför alla fönster på framsidan samt i taket över verandan under balkongen, sen blir det en del såna rör med spotlampor i som lyser både uppåt och nedåt, 2 på varje gavel och två på varje kupa!

Alla fönster på plats, mitt panelarbete saknas, hoppas att det blir en bild på ett ngt mera färdigställt hus (på utsidan) efter helgen!

2 kommentarer:

Belfiore sa...

Vad fint det blir!

Lycka till med bygget nu när ni tar över själva!

mvh/Maya

VILLA VRÅKEN sa...

Lycka till nu......

Linda