måndag 20 april 2009

Leverans från Nibe!

Satt i bilen och jobbade under fm, väntade en leverans från schenker med vår kamin. Förväntade mig ett par kartonger och delar men huj vad fel jag hade det var en nedrans massa kortonger.

Skorsten passbitar start och slutrör...huuuu tog med monteringsbeskrivningen hem tror jag behöver läsa på!

En Nibe/Contura 550 svart.

Tillbringade resten av lunchen med ett foder vid entrén, inte helt nöjd med resultatet men det blir jag väl aldrig!

Framsidan där teglet är lagt till hälften!


Här ser man min ifyllnadslagning i ljusgrått, väl instucket under pappen uppe och mellan pappen och ströläkten nedanför! (Obs, jag är en glad amatör men det här jobbet var inte särskilt avancerat.... proffs hmmppf!)


Fullvy framifrån!


Fullvy bakifrån. Vi har sparat för att kunna stå på läkten när vi ordnar med finjustering av ränndalen samt kupans hängränna.

Inga kommentarer: