torsdag 16 april 2009

Taket lagat eller???

Idag var firman som reste huset förbi för att göra det vattentätt.... igen. Nu är inte jag någon expert men hela jobbet känns lite halvdant i min mening, råspontsluckan som stack upp och gjorde att ett dike bildades är kvar, både luckan och diket....
Ser mest ut som ett lapptäcke nu i mina ögon, vet heller inte riktigt vad normen säger om man lappar endast uppepå och drar på lite tjära i skarven, jag hade nog skurit upp och stuckit under den nya biten i ovankant sen tjärat, nu ligger lappen helt ovanpå, -rätt eller fel?

Min största oro just nu är hur det kommer att bli när man lagt tegel, misstänker att den kan komma att ligga mot råspontluckan, nu kommer teglet imorgon så då kan jag kontrollera den saken!

Samtliga bilder är klickbara för att se en större version!

Här ser man lagningen nerifrån marken, man ser hur lapparna syns under översta bärläkten!


Klicka på bilden så ser man ett litet mushål i nedförslutet, nu verkar dock underliggande lagret täcka råsponten som tur är, men om man åker 40 mil för att laga ett tak som man uppenbarligen satt ihop fel, lämnar man det så här då?

Samma som ovan men sett från nock!


Bild på diket....


Floden Kwai har fått konkurrens!




Här sticker det upp en träflisa i en öppning i skarven!


Mot öster!


Öster ut, diket kvar, lappat och lagat!




Här känner jag tydligt råspontluckan under extrapappen!

Inga kommentarer: